Dawno nic nie robiłem na konwencie, pomijając kilka małych konkursów na Lajconiku i Imladrisie. Ostatnio jednak Zefir namówił mnie na polconową prelekcję i okazało się, że gadanie o tym, o czym się lubi, wciąż jest bardzo fajnym doświadczeniem. Idąc za ciosem i póki mam zapał, postanowiłem zgłosić parę rzeczy na tegoroczny Imladris. Za przyjęte trzy punkty programu dopisano mi udział w kolejnych trzech (panele dyskusyjne), więc chyba zrobiłem dobry interes. ;) Do tego dwa spotkania robię w tandemie – pierwsze z Zefirem, a drugie z Elin – zatem zabawa będzie podwójna.
PIĄTEK
21:00 – 21:50 [panel] Reminiscencje filmowego fantasy
Agnieszka „Aeth” Jędrzejczyk
Szymon „Simon Zack” Żakiewicz
Joanna Kucharska
Marcin „Seji” Segit
Rozmowa o starych, dobrych i złych filmach i serialach fantastycznych. Imladris w konwencji “retro SF” wszak zobowiązuje.
SOBOTA
11:00 – 12:50 [prelekcja] Gry fabularne, o których być może nie słyszeliście
Maciej „Zefir” Starzycki
Marcin „Seji” Segit
Rozbudowana i poprawiona prelekcja z tegorocznego Polconu, czyli gry fabularne stare i nowe, te bardziej popularne (na świecie) i te zupełnie zapomniane. Wśród nich m.in. pierwsza gra fabularna rozgrywająca się na terenie Polski; system, w którym jakość gleby ma znaczenie; RPG napisana przez antropologa i językoznawcę; oraz gra fabularna stworzona „ze słuchu”.
16:00 – 17:20 [panel] Imersja w RPG i cRPG
Michał Stonawski
Marcin Strzyżewski
Marcin „Kaczor” Baryłka
Marcin „Seji” Segit
Postacie w RPG i cRPG, zaangażowanie graczy i przywiązywanie się do stworzonych bohaterów.
19:00 – 19:50 [prelekcja] Zine’s not dead
Elin Kamińska
Marcin „Seji” Segit
Prelekcja poświęcona historii fanzinów, metodom produkcji fanowskich czasopism oraz sytuacji obecnej. Dodatkowo spotkanie zawiera lokowanie produktu: Elin opowie o “Smokopolitanie”, a ja o “Spotkaniach Losowych”.
NIEDZIELA
11:00 – 12:20 [prelekcjo-sesja] Zagrajmy w “Tunele i trolle”
Marcin „Seji” Segit
Krótkie wprowadzenie do gry fabularnej Tunnels & Trolls połączone z nieco dłuższą sesją demonstracyjną. Do zwiedzania są firmowe podziemia z 1978 roku. Gramy tak, jak autor przykazał, z dowódcą, kartografem I brakiem zmiłowania dla postaci.
Dodatkowo będę moderował niedzielny panel (13:30–15:00) zatytułowany „Stare, dobre RPG”.