wrz. 042011
 
Magia i Miecz 7/8 (91-92)/2001

Magia i Miecz 7/8 (91-92)/2001

Scenariusz Gorzkie żniwa został opublikowany w nieistniejącym już czasopiśmie Magia i Miecz nr 7/8 (91-92)/2001. Do tekstu dołożono mi paskudne ilustracje, nadające się bardziej do jakieś lekkiej komedyjki, niż do (a jakże!) mrocznego, ubłoconego, deszczowego i obowiązkowo tragicznego scenariusza do Warhammera.

Nie pamiętam, skąd wziąłem pomysł. Scenariusz rozgrywa się w zagubionej imperialnej wiosce, której mieszkańcy od lat przyjaźnią się z niewielką grupą orków. Niestety, dobre chwile nie trwają wiecznie – dawny porządek rzeczy zaczyna się chwiać w posadach. W tym momencie na scenę wkraczają postacie graczy.

Z perspektywy dziesięciu lat nadal lubię ten scenariusz. Jest z nim co prawda parę problemów, jak np. słaba motywacja dla postaci graczy, żeby włączyć się w opisane wydarzenia, ale da się to bez problemu poprawić. Tekst nieco obrobiłem, wygładziłem, usunąłem trochę błędów i literówek oraz zapakowałem w PDF (to znaczy w PDF na miarę moich możliwości, czyli tekst + spis treści)

Do pobrania: Gorzkie żniwa – scenariusz do WFRP 1 ed.

Niniejsza przygoda do pierwszej edycji gry fabularnej Warhammer Fantasy Roleplay przeznaczona jest dla dowolnej drużyny. Powód przybycia do wioski nie ma znaczenia – Bohaterowie mogą przybyć do niej w służbie władz, na przykład jako poborcy podatkowi lub patrol przemierzający okoliczne tereny. Mogą trafić tu również przez przypadek: zabłądzą w górach lub będą potrzebować żywności czy lekarstw. Ważne jest, by było to lato, tuż przed żniwami. Czas trwania przygody to około dwa tygodnie czasu gry – oczywiście czas ten można dowolnie modyfikować, zależnie od potrzeb i zachowania postaci. Niezależnie od tego, w jakim celu drużyna przybędzie do wioski, trafi ona w środek sporu, jaki podzielił społeczność osiedla. Sporu, od którego wyniku, jak i od podjętej przez postacie decyzji, może zależeć więcej niż jedno życie.

 Zamieścił: dn. 04/09/2011 o 19:50

 Zostaw odpowiedź