Na pomysł napisania Lawiny wpadłem jadąc pociągiem. Była zima, dzienniki donosiły o zasypanych torach i nieprzejezdnych drogach, a ja zastanawiałem się, ile godzin zajmie mi podróż do domu. O dziwo, dotarłem o czasie. Wynikiem podróży był niniejszy scenariusz, w którym cztery osoby cierpiące na zaburzenia psychiczne znalazły się w zasypanym przez lawinę pociągu.
Scenariusz przeznaczony jest dla czterech graczy, choć można zagrać i w trzy osoby – Mistrz Gry powinien wtedy zrezygnować z jednej z przygotowanych postaci (choć moim zdaniem nie da się wtedy wykorzystać wszystkich możliwości scenariusza; w każdym razie polecam skreślić Martina lub Markusa). Ostrzegam jednak, że Lawina pisana była z myślą o aktywnych graczach, takich, którzy lubią przejmować inicjatywę z rąk prowadzącego (który zresztą nie ma tu wiele do roboty). W przypadku podejścia „siedzimy i czekamy, aż MG coś opowie” przygoda nie wypali.
Niniejsza wersja scenariusza została nieco poprawiona i przeredagowana. Ilustracje wykonał Stefan 'Szampierz’ Brzostkowski. Całość złożył Radek 'Drozdal’ Drozdalski. Obu za ich pracę i pomoc składam serdeczne Cthulhu zapłać. ;)
Scenariusz zdobył nagrodę Quentina i został uprzednio opublikowany w czasopiśmie Magia i Miecz nr 7/8(103)/2002. Przeznaczony jest do rozegrania według zasad gry fabularnej Zew Cthulhu.
Do pobrania: Lawina – scenariusz do ZC 1990 (paczka zip: wersja ekranowa i wersja do druku)
Scenariusz przeznaczony jest dla 3-4 osób. Gracze wcielają się w postaci cierpiące na zaburzenia psychiczne, które nagle znalazły się w silnie stresującej sytuacji. Pociąg, którym jadą wraz z trójką opiekunów, zostaje zasypany przez lawinę. Pielęgniarze i młoda pani doktor giną, zaś BG są zmuszeni stawić czoła katastrofie, własnym lękom i zaburzeniom psychicznym. Dodatkowo możliwe, że zwrócą się także przeciwko sobie.