kwi 012009
 

1 kwietnia ;)

1 stycznia 2010 roku wystartuje inicjatywa GryFabularne.pl. Będzie to portal społecznościowy, który ma zamiar zebrać społeczność graczy w jednym miejscu i ułatwić miłośnikom gier fabularnych komunikację i wymianę doświadczeń.

Wizja: w 2013 roku chcemy być największym (liczba zarejestrowanych użytkowników, ale też odsetek aktywnych w serwisie) i oferującym najlepsze usługi portalem społecznościowym skierowanym do graczy. Rozwiązania, które zamierzamy wdrożyć, czerpią z modelu Web 2.0. Chcemy zaoferować blogi, miniblogi, polecenia, networking, wsparcie dla sesji online (Skype, fora, komunikatory, specjalistyczne oprogramowanie do grania w RPG po sieci) oraz narzędzia dla twórców gier, w tym sklep internetowy i wydawnictwo „small press” – publikacje elektroniczne i druk na żądanie (o tym więcej w przyszłości).

Misja: najważniejszy jest gracz. Rozwiązania i narzędzia, jakie oferujemy, są przeznaczone dla niego. Jesteśmy graczami i chcemy, aby inni mogli skorzystać z naszych doświadczeń. Chcemy być partnerem – nie mentorem, opiekunem – ale nie nadzorcą. Naszym zdaniem jest dostarczyć narzędzi, Waszym – wykorzystać je. Chcemy być pomocni, otwarci na Wasze głosy, dostarczyć wam najlepszych rozwiązań, by Wasze gry stały się jeszcze lepsze. Dla twórców będziemy miejscem, gdzie będą mogli zająć się tworzeniem gier, uzyskując pomoc w ich promocji i wydaniu. Zależy nam na rozwoju rynku RPG w Polsce i mamy zamiar konsekwentnie wspierać fanowskie i profesjonalne inicjatywy.

Cele biznesowe: (bez wdawania się w detale, zainteresowanych prospektem prosimy o kontakt) zakładamy, że przedsięwzięcie wyjdzie na zero za pięć lat, a zacznie na siebie zarabiać po kolejnych pięciu. Nie mamy zamiaru udawać, że wszystko operuje dzięki powietrzu i dobrej woli. Pieniądze przede wszystkim wydawane będą na inwestycje zgodne z założeniami portalu: na promowanie gier fabularnych. Przede wszystkim chcemy zapewnić piszącym dla nas autorom uczciwą wierszówkę. Mamy pewność, że rynek gier fabularnych w Polsce da się odbudować i rozbudować do poziomu, na którym działalność tego typu będzie opłacalna dla wszystkich. Serwis oparty na Web 2.0 będzie miał zarząd ograniczoną do minimum, którego celem będzie sprawowanie kontroli nad podstawowymi założeniami przedsięwzięcia, jak i realizacja celów biznesowych. Niewielka redakcja zarządzać będzie treścią platformy. Głównym inwestorem jest duża firma outsourcingowa. Korzystanie z serwisu, poza opcjami dla wydawców, będzie bezpłatne. Reklamy będą profilowane pod kątem publikowanych treści.

Zapraszam do współpracy. Więcej informacji (detale technologiczne, design serwisu, etc.) pod koniec kwietnia.

Kontakt:
Biuro Zarządu: Marcin Segit (marcin.segit@gryfabularne.pl)
Kontakt biznesowy: biznes@gryfabularne.pl
Współpraca: wspolpraca@gryfabularne.pl

Dodatkowe informacje

Stawiamy na model społecznościowy (Web 2.0), co nie oznacza, że czekamy tylko na to, co nam dostarczycie. Po pierwsze, podpisaliśmy kontrakty z kilkunastoma twórcami i propagatorami gier, zarówno polskimi i zagranicznymi. Są wśród nich wydawcy, autorzy, ale także bloggerzy. Nie zamierzamy przyjść do Was z pustymi rękami i czekać, aż coś zrobicie. Po drugie, będziemy wypłacać wierszówkę autorom tekstów opublikowanych w serwisie. Najlepsi mogą liczyć na stały angaż. Płacić będziemy także za redakcję i korektę tekstów. Model rozliczenia newsów zostanie przedstawiony w późniejszym terminie (pracujemy nad nim; najprawdopodobniej będzie miał formę atrakcyjnego rozliczenia bezgotówkowego – gry, książki, gadżety).

Owszem, skoro mamy zamiar za coś płacić, to chcemy mieć nad tym kontrolę. Nie obawiajcie się, nie będziemy domagać się od Was zrzeczenia się praw autorskich. Poziom kontroli nad publikacjami, jaki będziemy sprawować, ma na celu zapewnić jedynie ogólny nadzór treści (to ma być serwis o RPG, a nie o porno). Do tego chcemy wyłapywać zdolnych autorów. Newsy, jak wspomniałem wyżej, będą oparte na mechanizmie Bagna, które stanie się częścią portalu. Treści tworzone przez użytkowników nie będą moderowane, wyjąwszy przypadki stojące w sprzeczności z obowiązującym prawem (przede wszystkim te wymienione w Kodeksie Karnym). Blogi nie będą profilowane – nie muszą być wyłącznie o grach! Nie mamy zamiaru ani ochoty prowadzić akcji policyjnych i nękać użytkowników za jeden wulgaryzm lub treści nie pasujące do naszej wizji lub poglądów. My dajemy narzędzia, Wy możecie ich używać tak, jak Wam przyjdzie na to ochota.

Owszem, to jest biznes. Jednak jeśli ktoś będzie chciał wydać z naszą pomocą grę, może liczyć na uczciwe warunki umowy. Zależy nam na rozwoju rynku, a nie na jego dobiciu. Osoby zarządzające przedsięwzięciem mają inne źródła dochodu i nie muszą dorabiać na dwudziestu kopiach cudzego podręcznika. Podkreślamy, że założeniem jest rentowność portalu, a nie naszych kieszeni. Zysk będzie inwestowany w rozwój technologiczny serwisu, poszerzanie oferty jak i rozbudowę rynku gier fabularnych w Polsce.

Więcej o tym, co mamy do zaoferowania, grafiki, nazwiska twórców, podamy w ciągu najbliższych miesięcy.

Jeśli macie pytania, prosimy zadawać je w komentarzach.

 Zamieścił: dn. 01/04/2009 o 08:45

 Zostaw odpowiedź